☰ Menu Prawe Menu ☰
Starostwo Powiatowe w Kartuzach
Herb Powiatu Kartuskiego

Czwartek 13.05.2021

A A A A
A A+ A++
zaawansowane

Wydanie wtórnika prawa jazdy

WYDANIE WTÓRNIKA PRAWA JAZDY

Wymagane dokumenty:

  1. wniosek wydrukowany w formacie A4 obustronnie (do pobrania także w Wydziale Komunikacji, ul. Gdańska 26);
  2. wyraźną, aktualną i kolorową fotografię o wymiarach 3,5 x 4,5 cm, która przedstawia osobę patrząca na wprost, z otwartymi oczami, nieprzysłoniętymi włosami, z naturalnym wyrazem twarzy, zamkniętymi ustami,fotografia powinna być wykonana nie wcześniej niż 6 miesięcy przed dniem złożenia wniosku;
  3. prawo jazdy – do wglądu;
  4. dowód osobisty – do wglądu;
  5. dowód uiszczenia opłaty za wydanie prawa jazdy oraz opłaty ewidencyjnej;
  6. orzeczenie lekarskie, jeżeli zmiana dotyczy daty ważności uzyskanego uprawnienia;
  7. oświadczenie o utracie dokumentu, o ile jest ono wymagane.

Uwaga:

W przypadku braku nowego nazwiska lub adresu w dowodzie osobistym, niezbędne będzie przedstawienie dodatkowo: aktu ślubu bądź poświadczenia zameldowania.

Osoba, która po uzyskaniu wtórnika prawa jazdy odzyskała zagubiony dokument, jest obowiązana zwrócić ten dokument staroście.

 

Termin załatwienia sprawy:

do 14 dni roboczych, o ile poprzednie prawo jazdy zostało wydane przez Starostę Kartuskiego. W pozostałych przypadkach oczekiwanie na dokument trwać może do jednego miesiąca.

 

Wysokość opłaty:

druk prawa jazdy 100 zł + opłata ewidencyjna 0,50 zł.

 

Sposób wniesienia opłaty:

  1. na rachunek bankowy Starostwa Powiatowego w Kartuzach, nr konta 98102018660000180200026914.
  2. możliwość dokonania opłaty kartą - prowizja 2 zł

Dowód opłaty można przesłać na adres e-mail: prawojazdy@kartuskipowiat.pl

Miejsce składania i odbierania dokumentów oraz kontakt:

Wydział Komunikacji ul. Gdańska 26, pokój nr 1. Szczegółowe informacje dotyczące prawa jazdy można uzyskać pod tel. 58 694 82 01, 58 694 82 22

 

Godziny pracy Wydziału Komunikacji:

poniedziałek, środa, czwartek od 7.30 do 15.00;

wtorek od 7.30 do 15.30;

piątek od 7.30 do 14.30.

 

Podstawa prawna:

  1. Ustawa z dnia 5 stycznia 2011 r. o kierujących pojazdami
  2. Rozporządzenie Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej z dnia 24 lutego 2016 r. w sprawie wydawania dokumentów stwierdzających uprawnienia do kierowania pojazdami
  3. Rozporządzenie Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej z dnia 28 lipca 2012 r. w sprawie wzorów dokumentów stwierdzających uprawnienia do kierowania pojazdami
  4. Rozporządzenie Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej z dnia 11 stycznia 2013 r. w sprawie wysokości opłat za wydanie dokumentów stwierdzających uprawnienia do kierowania pojazdami

 

Do pobrania:

  1. wniosek;
  2.  druk - oświadczenie o utracie dokumentu;
  3. druk - pełnomocnictwo.
Wytworzył:
Udostępnił:
Alicja Grzenkowicz
(2013-01-31 13:34:41)
Ostatnio zmodyfikował:
Alicja Grzenkowicz
(2020-11-19 14:55:20)

 
 
liczba odwiedzin: 4861372

Biuletyn Informacji Publicznej wykorzystuje pliki cookies.

Korzystanie z serwisu oznacza zgodę na ich zapis lub odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.

X