☰ Menu Prawe Menu ☰
Starostwo Powiatowe w Kartuzach
Herb Powiatu Kartuskiego

Sobota 15.05.2021

A A A A
A A+ A++
zaawansowane

5. REJESTRACJA POJAZDU ZAREJESTROWANEGO NA TERENIE POLSKI

Wnioski do pobrania:

  1. Wniosek o rejestrację pojazdu
  2. Pełnomocnictwo

 

REJESTRACJA POJAZDU ZAREJESTROWANEGO NA TERENIE POLSKI


WYMAGANE DOKUMENTY

  •  Wniosek o rejestrację pojazdu

Załączniki:

  • oryginał dowodu własności pojazdu (mogą to być m.in.: umowa sprzedaży, zamiany, darowizny, o dożywocie, faktura VAT, prawomocne orzeczenie sądu rozstrzygające o prawie własności). W przypadku, kiedy dane odnoszące się do zbywcy pojazdu zawarte  w dowodzie własności pojazdu dołączonym do wniosku o rejestrację są niezgodne z danymi właściciela zawartymi w dowodzie rejestracyjnym i karcie pojazdu, jeżeli była wydana, jako dowód własności wymagany do rejestracji rozumie się oryginały wszystkich wcześniejszych dokumentów potwierdzających fakt przeniesienia prawa własności pojazdu.
  • oryginał dotychczasowego dowodu rejestracyjnego,
  • oryginał karty pojazdu jeżeli była wydana,
  • tablice rejestracyjne,
  • w przypadku załatwiania sprawy przez pełnomocnika lub przez jednego z współwłaścicieli pojazdu wymagany jest dokument stwierdzający  udzielenie pełnomocnictwa

Do wglądu:

  • oryginał dowodu osobistego,
  • oryginał zaświadczenia  o dokonaniu wpisu do ewidencji działalności gospodarczej - w przypadku osób fizycznych prowadzących działalność gospodarczą, 
  • aktualny wyciągu z KRS i REGON (dotyczy podmiotów posiadających osobowość prawną) lub kopie potwierdzone pieczęcią podpisem i datą osoby upoważnionej,
  • zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej lub kopia potwierdzona przez upoważnioną osobę (dotyczy osób prowadzących działalność gospodarczą) 
  • dokument potwierdzający zawarcie umowy ubezpieczenia obowiązkowego OC lub dowód opłacenia składki za to ubezpieczenie (dopuszcza się przedstawienie dokumentu wystawionego na dotychczasowego właściciela pojazdu),
  • dowód uiszczenia opłaty komunikacyjnej i ewidencyjnej.

Do odbioru dowodu rejestracyjnego należy przedstawić następujące dokumenty:

  • oryginał pozwolenia czasowego,
  • oryginał karty pojazdu, jeżeli była wydana,
  • oryginał dowodu osobistego,
  • w przypadku załatwiania sprawy przez pełnomocnika lub przez jednego z współwłaścicieli pojazdu wymagany jest dokument stwierdzający  udzielenie pełnomocnictwa
  • dokument potwierdzający zawarcie umowy ubezpieczenia obowiązkowego OC lub dowód opłacenia składki za to ubezpieczenie,

MIEJSCE ZAŁATWIENIA SPRAWY
Wydział Komunikacji, ul. Gdańska 26, 83 - 300 Kartuzy, główna sala obsługi, stanowiska 1, 2, 3, 4.

Szczegółowe informacje rejestracji można uzyskać pod tel.  58 694 82 01, 58 694 82 30.


TERMIN ZAŁATWIENIA SPRAWY

Niezwłocznie, po złożeniu wniosku wraz z wymaganymi załącznikami przewidzianymi przepisami prawa. W sprawach szczególnych do 30 dni.


SPOSÓB ZAŁATWIENIA SPRAWY
Rejestracja pojazdu lub odmowa rejestracji następuje w drodze decyzji administracyjnej.


OPŁATY
Opłata komunikacyjna (płatność tylko kartą płatniczą lub poza Urzędem) w wysokości:

  • 178.50 zł (opłata komunikacyjna) + 2 zł (opłata ewidencyjna) -
    w przypadku pojazdów samochodowych, z wyłączeniem motocykli,
  • 120.00 zł (opłata komunikacyjna) + 1,50 zł (opłata ewidencyjna) -
    w przypadku motocykli, naczep, przyczep, ciągników rolniczych;
  • 110.00 zł (opłata komunikacyjna) + 1,50 zł (opłata ewidencyjna) -
    w przypadku motorowerów.

W przypadku pojazdów zarejestrowanych dotychczas w tutejszym urzędzie i posiadających tablice tzw. "białe-unijne", spełniające wymogi rozporządzenia właściciel pojazdu wnioskując o rejestrację z zachowaniem dotychczasowego numeru rejestracyjnego  - uiszcza opłatę w wysokości 80,00 zł (opłata komunikacyjna) 1,00 zł oraz (opłata ewidencyjna) - dla wszystkich rodzajów pojazdów.


TRYB ODWOŁAWCZY

Od decyzji przysługuje stronie odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Gdańsku  za pośrednictwem Starosty Kartuskiego w terminie 14 dni od daty jej doręczenia.


DODATKOWE INFORMACJE


Szczegółowe informacje w sprawie, uzyskać można w punkcie informacyjnym Wydziału Komunikacji oraz pod nr telefonu  58 694 82 01. 58 694 82 30. Adres e-mail: komunikacja@kartuskipowiat.pl

Na życzenie Klienta, za pomocą Systemu Wysyłania Powiadomień istnieje możliwość przekazania informacji dotyczącej odbioru dowodu rejestracyjnego na wskazany numer telefonu komórkowego lub adres e-mail. W tym celu na wniosku o rejestrację pojazdu wpisujemy nr telefonu albo adres e-mail.


PODSTAWA PRAWNA

  • Ustawa z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym
  • Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 11 grudnia 2017 r. w sprawie rejestracji i oznaczania pojazdów oraz wymagań dla tablic rejestracyjnych

  • Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego
  • Ustawa  z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej
  • Ustawa z dnia 22 maja 2003 r. o ubezpieczeniach obowiązkowych, Ubezpieczeniowym Funduszu Gwarancyjnym i Polskim Biurze Ubezpieczycieli Komunikacyjnych

 

Wytworzył:
Udostępnił:
Arkadiusz Langa
(2013-03-01 10:17:26)
Ostatnio zmodyfikował:
Alicja Grzenkowicz
(2020-11-19 11:53:16)

 
 
liczba odwiedzin: 4866634

Biuletyn Informacji Publicznej wykorzystuje pliki cookies.

Korzystanie z serwisu oznacza zgodę na ich zapis lub odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.

X